0 212 597 65 65 0 537 609 18 45
İrdaş WebDeveloper / HTML and CSS Lessons

İPTAL & İADE & DEĞİŞİM



Kanun 1

28.11.2013 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan 6502 no.lu Tüketicinin Korunması Hakkındaki 28835 sayılı kanun 18. maddede der ki;

MADDE 18- (1) Tüketici, yedi gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin taksitle satış sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir.

(2) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür.

(3) Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir; aksi takdirde tüketici cayma hakkını kullanamaz. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde de tüketici cayma hakkını kullanamaz.

(4) Tüketicinin satıcıyı bulduğu finansal kiralama işlemlerinde cayma hakkı kullanılamaz.

Kanun 2

27.11.2014 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan 29188 sayılı Mesafeli sözleşmeler yönetmeliğinin 15. maddedesinin (b) bendi der ki;

Cayma hakkının istisnaları (başlığında);
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

cayma hakkında istisna sınıfına almaktadır.

İzahat

Bu meyanda yapmakta olduğumuz üretim her bir ürün için kendine ait ölçü, bölüm / bölmeler, renk seçimleri, aksesuar seçenek tercihleri, cam genişlik farklılıkları açısından cam çıtası tercihleri, açılım yön tercihleri, kapı, kanat eni, boyu tercihleri ve sayamayacağımız bir çok tercihe dayalı farklılıklar içerebileceğinden "tüketici isteği doğrultusunda" ürünü oluşturan profiller kesilerek işlemlere başlanmaktadır. Dolayısıyla kesim işlemi başlanmış olan sipariş, kanunda geçen "hizmetin ifasına başlanmış iş / hizmet" statüsündedir. Bu yüzden Cayma Hakkı, imalat onayı verilmiş işlerde kullanılamaz.

Müşteri memnuniyeti şiarımız gereği;

İPTAL :

İptal edilebilecek statüdeki işler için; harcanmış olan malzeme, işçilik ve iptal sürecinin iş kaybı giderlerinin karşılanması koşuluyla bu durum söz konusu olabilecektir.

İADE :

İade, ancak ürünün teslimatının tamamlanması öncesinde taahhüt edilen nicelik / nitelikte bulunmayan ürün için geçerli olabilecektir. Teslimatın tamamlanmasının ardından üründe imalat hatası olduğu net olup, telafisi mümkün olmayan ürünler için geçerli olabilecektir. Nakliyesi firmamız tarafından taahhüt edilip, gerçekleştirilmemiş ürün / ürünler için nakliye risk ve kusurlarından kaynaklanabilecek nitelik sorunları iade hakkını muteber kılamaz.

DEĞİŞİM :

Değişim yapılabilecek statüdeki işler, ürünün tümleşik bir parçasına ait değil de bir bölümünü kapsayacak bir kısmı için ise (mesela: lambri yerine sandviç panel gibi bir tercih değişikliğinde); hem ilk yapılan hem de değişim sonrası yapılacak olan harcanmış ve harcanacak malzeme, işçilikler ve değişim sürecinin iş kaybı giderlerinin karşılanması koşuluyla söz konusu olabilecektir.

 Kurumsal   Sık Sorulan Sorular   Sözleşmeler   Bizi Takip Edin
 Hakkımızda   Sık Sorulan Sorular   Teslimat  
Facebook
 Banka Hesaplarımız       İptal & İade & Değişim  
Instagram
 Havale Bildirim Formu          
Twitter
 İletişim          
 WhatsApp
Copyright© Kayasan Alüminyum Plastik Doğrama Sanayii Limited Şirketi - Tüm Hakları Saklıdır.